محل لوگو

چرا چاقی می تواند منجر به سرطان شود؟


چرا چاقی می تواند منجر به سرطان شود؟

بافت های چربی خصوصا چربی های دور شکم، مواد شیمیایی تولید می کنند که عملکرد بدن و سلول ها را تغییر می دهد. 

با فعال شدن پاسخ التهابی بدن، سیگنال های رشد سلول ها نیز فعال شده و در نهایت منجر به سرطان می شود. این واکنش بدن کاملا طبیعی است زیرا التهاب بخشی از روند ترمیم بدن در زمان بیماری یا آسیب دیدگی است. مشکل اینجاست که فعال بودن دائمی این پاسخ التهابی می تواند بر DNA سلول های سالم تاثیر گذاشته و موجب سرطانی شدن آنها شود.

شاید باورش سخت باشد، اما چاقی و اضافه وزن، امروزه به یکی از بزرگترین مشکلات مردم جهان تبدیل شده که هیچ گروه سنی نیز از آن مسون نمانده است. طبق گفته سازمان جهانی سلامت، بیش از یک سوم افراد بالای ۲۰ سال و یک ششم کودکان و نوجوانان چاق محسوب می شوند.

چاقی در کودکان

چاقی در کودکان مشکلی است که بعضی از کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار می دهد. وزن کودکان چاق، نسبت به سن و قدشان، بیشتر از حد معمول است.

چاقی در کودکان مشکلات زیادی را به بار می آورد؛ مشکلاتی مانند دیابت، فشار خون و کلسترول بالا که از کودکی شروع شده و تا بزرگسالی ادامه می یابند. بسیاری از کودکان چاق تا بزرگسالی نیز چاق باقی می مانند، به خصوص اگر یکی از والدین و یا هردو چاق باشند همچنین ممکن است موجب اعتماد به نفس ضعیف و افسردگی گردد.

آیا جراحی لاغری خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد؟

یکی از بهترین و موثرترین روش های لاغری برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، جراحی لاغری است. جراحی های لاغری می تواند از نوع بای پس یا اسلیو معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های قدیمی تر مثل بالون معده باشد.

از آنجایی که کاهش وزن ناشی از جراحی لاغری بدون بازگشت می باشد، محققان بهتر می توانند اثرات آن را بر ریسک ابتلا به سرطان بررسی کنند. و به احتمال زیاد این اثرات بیشتر مربوط به مزایای لاغری می باشد تا تغییراتی که افراد بعدا برای پیشگیری از سرطان در رویه ی زندگی شان ایجاد می کنند.

افرادی که با رژیم لاغری و ورزش نتوانسته اند چربی قسمت هایی از بدن خود را از بین ببرند جراحی لاغری در تهران با روش لاپاراسکوپی پیشرفته توسط دکتر طاها عنبرا انجام می شود می توانند مشاوره های لازم جهت لاغر شدن و لاغر ماندن را از ایشان بگیرند

 

  انتشار : ۹ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 157

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما