محل لوگو

اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی چیست؟


اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین یک محصول ارتودنسی است که به صورت موثر تعدادی از مشکلات مختلف ارتودنسی دندان را اصلاح می کند.این ارتودنسی می تواند دندان هایی متعادل و لبخندی زیبا را به شما ارائه دهد، اصلاح دندان با این روش راحت و بدون درد بوده و در مقابل ارتودنسی های سنتی تقریبا نامرئی می باشد.

 در روش ارتودنسی نامرئی از یک سری قالب های پلاستیکی شفاف استفاده می شوددر این روش از نیروی ثابتی برای حرکت دادن دندان ها به صورت موثر استفاده شده است. این ارتودنسی متحرک بوده و هر دو هفته یکبار تعویض می شود.

پلاک های اینویزیلاین شباهت زیادی به محافظ های سنتی دهان دارند که از یک پلاستیک شفاف، سبک و نازک ساخته می شود پلاک های اینویزیلاین در تمام طول شبانه روز بجز هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باید استفاده شود.

در مدتی که شما پلاک های متحرک را می پوشید، دندان های شما به تدریج حرکت داده می شوند این حرکت تا زمانی که نتایج مورد نظر بدست آید ادامه خواهد یافت.

آیا ارتودنسی نامرئی برای من مناسب است ؟

اینویزیلاین برای خیلی از افراد مناسب می باشد اما همه ی مشکلات ارتودنسی را هم نمی تواند درمان کند شما باید توسط یک متخصص ارتودنسی ارزیابی شوید تا مشخص شود آیا کاندید خوبی برای اینویزیلاین هستید یا خیر.

ارتودنسی کودکان اگر از نوع نامرئی باشد، مناسب نیست بهتر است والدین قبل از اینکه بلوغ استخوانی فرزندشان به حد نهایی خود برسد او را نزد یک متخصص ارتودنسی کودکان ببرند.

معایب ارتودنسی نامرئی

با اینکه ارتودنسی نامرئی مزایای خوبی دارد اما با این حال بدون مشکل هم نیست.

برخی از مشکلات ارتودنسی نامرئی عبارت است از :

  • با توجه به این که متحرک است نیاز به همکاری بیمار دارد.
  • بسیاری از مشکلات دندانی شدید و اسکلتال ( استخوانی) با این روش قابل حل نیست
  • هزینه ارتودنسی نامرئی از مدل های دیگر ارتودنسی خیلی بیشتر است
  • احتمال گم شدن پلاک وجود دارد
  • این ارتودنسی فقط برای بزرگسالان استفاده می شود

  انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 306

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما