محل لوگو

دیابت بارداری چیست؟


دیابت بارداری چیست؟

دیابت زمانی اتفاق می افتد که گلوکز یا قند خون بسیار بالا باشد. گلوکز خون مهمترین منبع تامین انرژی بدن بوده و از غذاهایی که میخوریم تهیه می شود. انسولین هورمونی است که از پانکراس ترشح می شود و به گلوکز موجود در غذا کمک می کند تا به سلول های بدن برسد و در آنجا مصرف شود. 

 در واقع دیابت ممکن است خفیف یا شدید باشد اما در تمامی موارد دیابت باید بسیار جدی گرفته شود. انواع دیابت عبارت است از: دیابت نوع یک، دیابت نوع دو و دیابت بارداری.

دیابت بارداری چیست؟

نوع سوم دیابت، موقتی است و در طی دوران بارداری اتفاق می افتد. بین ۳ تا ۲۰ درصد از زنان باردار به دیابت بارداری مبتلا می شوند. داشتن دیابت بارداری می تواند احتمال دیابتی شدن جنین و مادر را افزایش می دهد.

عوارض دیابت بارداری

بالا بودن قند خون در دوران بارداری می تواند به جنین و مادر آسیب وارد کند و احتمال بیماری های زیر را افزایش دهد.

  • فشار خون بالا
  • پره اکلامپسی
  • سقط جنین یا مرده به دنیا آمدن جنین
  • نقص مادرزادی

پیشگیری از انواع دیابت

غذاهای سالم بخورید: غذاهای پر فیبر را جایگزین غذاهای چرب و کربوهیدراته کنید. سعی کنید بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل مصرف کنید. این رژیم غذایی ممکن است دلتان را بزند به همین دلیل در مصرف آنها مدام تنوع ایجاد کنید.

  • فعالیت های فیزیکی تان را افزایش دهید
  • وزن کم کنید

سعی نکنید در طول بارداری وزن کم کنید اما بهتر است راجع به میزان مجاز و استاندارد افزایش وزن در دوران بارداری با پزشک خود مشورت کنید.

برای درمان یا کنترل دیابت چه می توان کرد؟

شما می توانید با انتخاب تغذیه ای سالم، ورزش مداوم، کاهش استرس، تغییرات کوچک در رویه زندگی و داروهای کاهش دهنده قند خون، بیماری را کنترل کنید.

با اینکه روش های طبیعی لاغری همیشه در اولویت هستند اما در برخی موارداگر جز افرادی هستید که از چاقی مفرط رنج می برید باید این مژده را به شما بدهیم که با جراحی لاغری می توانید با یک تیر دو نشان را بزنید. تاثیر جراحی اسلیو معده بر بهبود دیابت نوع دو عالی است چرا که این جراحی که به تازگی بسیار فراگیر شده است هم می تواند راه حلی برای چاقی و اضافه وزن باشد متخصص عمل اسلیو، جراحی چاقی را به روش جراحی لاپاراسکوپی، تحت بیهوشی عمومی و در کمتر از یک ساعت انجام می دهد.

 

  انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 153

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما