محل لوگو

کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی


کشیدن دندان برای درمان ارتودنسی

در اغلب موارد زمانی که یک ارتودنتیست تجویز خارج کردن دندان را از دهان می دهد، او پس از بررسی و دقت کامل در اندازه فک، اندازه دندان ها و موقعیت لبها این تصمیم غیر قابل برگشت را می گیرد.

او به دقت تصاویر و عکس های رادیولوژی شما را بررسی می کند، سپس ازدحام دندان ها و موقعیت دندان های جلو را پس از خارج کردن دندان از دهان، در مواقعی که ازدحام خیلی شدید است را می سنجد.

چه عواملی در مورد کشیدن دندان مورد توجه یک ارتودنتیست است؟

اگر دکتر ارتودنسی خوب  شما نتواند شما را به کشیدن دندان تان راضی کند و دندان های شما را بیشتر از حد معمول به جلو هدایت کند عوارض نا خواسته ای دارد.زیرا در نتیجه قرارگرفتن دندان ها در فضای تنگ باعث نازیبایی آنها می شود.

از طرفی احتمال برگشت دندان ها به حالت اولیه وجود دارد فاکتورهایی که مورد توجه یک متخصص ارتودنسی است، هماهنگی اندازه دندان ها و میزان دیده شدن لثه ها در طرح یک لبخند زیبا می باشد.

کشیدن دندان در کودکان به منظور ارتودنسی

در ارتودنسی کودکان بخاطر انجام ارتودنسی در سنین پایین ممکن است نیازی به کشیدن دندان در آنها نباشد درمان شلوغی دندان را در کودکان می توان با عریض کردن سقف یا کام انجام داد به این ترتیب فضای کافی برای جاگیری تمام دندان ها در دهان ایجاد می شود.

در این صورت دیگر نیازی به کشیدن دندان احساس نخواهد شد این در حالی است که با افزایش سن و فک باریک چاره ای جز کشیدن دندان برای جا دادن تمام دندان ها در دهان وجود ندارد.

کشیدن دندان های عقل برای درمان ارتودنسی

دندان های عقل ممکن است به دیگر دندان های آسیایی که مرتب هستند فشار وارد آورد و باعث به هم فشردگی آنها شود دندان های عقل احتمال دارد نهفته باقی بمانند یا منحرف شوند و کج دربیایند یا آنها اثر نامطلوب خود را به روی دندان های مجاور باقی بگذارند.

متخصص ارتودنسی ممکن است تشخیص دهد که باید دندان عقل شما از دهانتان خارج شود او این احتمال را می دهد که ممکن است دندان عقل پس از تکمیل درمان ارتودنسی مشکلاتی را بوجود بیاورد یا باعث ایجاد اختلال و به حالت قبل شود.

نتیجه

از آنجایی که درمان و  هزینه ارتودنسی ثابت بیشتر است، پس بهتر آن است که هر چه زودتر نسبت به اصلاح دندانها اقدام نمایید که در صورت امکان، ارتودنسی متحرک درمان صورت گیرد.

  انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 226

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما