محل لوگو

ارتودنسی لینگوال


ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یک روش درمانی است که در آن دستگاه ارتودنسی دندان یا بریس (براکت ، سیم و الاستیک) در پشت دندان ها (سمت زبان) قرار می گیرد، براکت های لینگوال به خاطر موقعیت مکانیشان گاهی اوقات “براکت داخلی” نیز نامیده می شوند.

اگر فکر می کنید که استفاده از ارتودنسی ثابت برای شما خجالت آور است انواع دیگری از ارتودنسی نیز وجود دارند.ارتودنسی متحرک و نامرئی که ارتودنسی لینگوال یکی از انواع ارتودنسی نامریی است که می توانید در نظر داشته باشید برخلاف براکت های معمولی که در قسمت بیرونی دندان ها قرار داده می شوند با وجود اینکه موقعیت ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی زبانی نسبت به ارتودنسی ثابت برعکس شده است اما هر دوی آنها شباهت های زیادی از نظر نوع سخت افزار و اصول ارتودنسی با هم دارند.

چه کسانی می توانند به وسیله ی ارتودنسی لینگوال درمان شوند؟

بهترین راه برای پی بردن به این موضوع که آیا بریس پشت دندانی می تواند برای شرایط شما استفاده شود یا خیر معاینه شخص شما است بنابراین یک جلسه مشاوره با دکترارتودنسی در تهران ترتیب دهید در اکثر موارد ، اکثر بزرگسالان و نوجوانان کاندید خوبی برای این ارتودنسی هستند بعضی از پزشکان ممکن است از بعضی جنبه ها نگرانی هایی در مورد انتخاب بیمار داشته باشند. 

معایب

معایب این روش عبارتند از :

  • یکی از اصلی ترین عوارض ارتودنسی لینگوال این است که استفاده و جایگذاری آن مشکل می باشد
  • به طور کلی قرار ملاقات هایی که با دکترتان در طول دوره درمان گذاشته می شود زمان بیشتری نسبت به ارتودنسی ثابت نیاز دارد
  • نصب کردن براکت های لینگوال به دلیل موقعیتی که در داخل دهان دارند کمی مشکل است 

مزایا

  • غیر قابل رویت بودن بریس
  • قابلیت بالا
  • غیر قابل دید بودن لکه هایی که در اثر براکت بر دندان باقی می ماند

مزیت اصلی استفاده از درمان ارتودنسی لینگوال این است که غیر قابل مشاهده است.

قابلیت ارتودنسی لینگوال برای اصلاح مشکلات پیچیده مانند تغییر ارتفاع دندان، چرخش دندان و بستن فضای خالی بین دندان بیشتر است.

در صورتی که بیمار بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت نکند اگر تغییر رنگی ایجاد شود در پشت دندان خواهد بود و قابل مشاهده نیست.

اگر شخصی با دقت به داخل دهانتان نگاه کند ممکن است به صورت اجمالی متوجه دستگاه ارتودنسی شما بشود (به خصوص اگر ارتودنسی لینگوال را روی دندان های پایینی استفاده کنید).

در غیر این صورت به راحتی قابل مشاهده نیستند.

 

  انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 198

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما