محل لوگو

جای بخیه بعد از جراحی لاغری


جای بخیه بعد از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری جای بخیه های کوچک ( در صورت انجام لاپاراسکوپی) یا بزرگی(در صورت انجام جراحی باز) را از خود به جا می گذارند. جراحی لاغری در واقع راه حلی نهایی برای کاهش وزن است. با استفاده از انواع جراحی های لاغری مانند اسلیو معده، بای پس معده، حلقه قابل تنظیم معده و روش های دیگر می توان رویه زندگی فرد را برای دستیابی به وزنی ایده آل تغییر داد.  در جراحی اسلیو معده یک تا پنج برش روی شکم ایجاد شده تا مقدار عظیمی از معده از طریق این سوراخ برداشته شود.

انواع جای بخیه در جراحی لاغری

تعداد برش های ایجاد شده روی شکم تا حد بسیاری به تجربه جراح لاغری بستگی دارد. بسیاری از جراحان ماهر در صورتی که بیمار رژیم غذایی لازم را در مدت قبل از جراحی چاقی رعایت کرده باشد، لزومی به ایجاد برش های زیاد نمی بینند و تعداد برش ها را کاهش می دهند.

 جراحی لاپاراسکوپی تک برشی

برای جراحی تک برشی، متخصص جراحی لاغری تنها یک برش لاپاراسکوپی ایجاد می کند که معمولا با ناف پوشانده می شود. این روش برای افرادی که خواستار حداقل جای بخیه هستند، بسیار مناسب می باشد.

 این روش کمتر از همه تهاجمی بوده و از نظر زیبایی کمترین توجه را جلب می کند. همچنین بیمارانی که از روش تک برش استفاده می کنند، دارای دوره نقاهت کوتاه تری بوده و احتمال خطر و عوارض بلند مدت آنها به شدت پایین می باشد.

 روش نرمال جراحی لاپاراسکوپی ( ۳ تا ۵ برش)

این روش تک برشی نیست و اکثرا در جراحی اسلیو معده استفاده می شود. در این نوع جراحی، خوب شدن سریع زخم رابطه مستقیم با سلامت فرد دارد.

 جراحی باز

در این روش جراح برشی سرتاسر شکم ایجاد می کند تا به ارگان های شکمی دسترسی پیدا کند تهاجمی ترین نوع جراحی است که جای بخیه ممکن است تا آخر عمر با فرد باقی بماند.

در چه صورت با پزشک خود تماس بگیریم؟

 هر یک از علائم زیر را در جای بخیه های خود مشاهده کردید 

  • قرمزی بیش از حد
  • درد بیش از حد
  • خونریزی
  • عمیق یا بزرگ شدن زخم

جای زخم و بخیه دارای ترشح است، اگر این ترشح پس از چند روز کاهش پیدا نکرد افزایش پیدا کرد غلیظ، بد بو و به رنگ زرد یا قهوه ای در آمد یا دمای بدن وی بالاتر از ۳۷.۷ درجه بود، بهتر است این موضوع را به پزشک متخصص تان اطلاع دهید.

  انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 256

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما