محل لوگو

درباره بالون معده


درباره بالون معده

اگر درباره بالن معده سوالی دارید یا قصد دارید به این زودی برای کاهش وزن خود این عمل را انجام دهید و کلی سوال ذهنتان را درگیر کرده، حتما این مقاله را بخوانید.

بالون معده برای چه اشخاصی مناسبه؟

کسانی که شاخص توده بدنی‌ یا BMI آن ها حداقل ۲۷ باشد. به عبارت دیگر کسانی که ۱۰ تا ۳۰ کیلو اضافه وزن دارند و نتوانسته اند با سایر روش های لاغری وزن از دست بدهند.

گذاشتن بالون معده جراحی لاغری و از دست دادن وزن ایده بسیار خوبی است. اما برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند یا با چاقی مفرط روبرو هستند پیشنهاد نمیشود. زیرا میزان وزنی که از دست میدهند کم است. این افراد بهتر است رو به عمل هایی چون اسلیو معده، بای پس معده، عمل بای پس روده، پلیسه زدن و … بیاورند که مفید و موثرتر هستند.

بالون معده چطوری وارد معده میشه؟

پزشک یا متخصص لاغری بدون جراحی و تنها با کمک یک دستگاه آندوسکوپ بالون را از طریق دهان و مری وارد معده میکند. زمانی که آندوسکوپ به معده رسید، جراح لاغری بالون را با کمک محلول استریل سالینی پر میکند.

بالون معده چطوری کار میکنه؟

همه انواع بالن های معده یک مکانیزم دارند. آن ها بخش زیادی از معده را اشغال می کنند تا جای کمی برای غذا باقی بماند. علاوه بر این، بالنها باعث میشوند که مواد غذایی به آرامی از معده خارج شوند که این یعنی شخصی که بالن گذاشته دیرتر گرسنه میشود.

بالون چطوری از معده در میاد؟

دقیقا همانگونه که بالون وارد معده میشود، به همان صورت از طریق آندوسکوپی از معده خارج میشود. مایع، هوا و محتویات بالون با کمک آندوسکوپ خالی شده و به سمت عقب برگردانده میشود.

آیا بعد از بالون گذاری باید به طور مرتب به مطب پزشک سر بزنم؟

معمولا هر یک یا ۲ ماه برای ارزیابی باید به مطب متخصص لاغری خود مراجعه کنید.

گذاشتن بالون معده برای لاغری و از دست دادن وزن ایده بسیار خوبی است. اما برای کسانی که اضافه وزن زیادی دارند یا با چاقی مفرط روبرو هستند پیشنهاد نمیشود. زیرا میزان وزنی که از دست میدهند کم است. این افراد بهتر است رو به عمل هایی چون اسلیو معده، بای پس معده، بای پس روده، پلیسه زدن و … بیاورند که مفید و موثرتر هستند. اگر میخواهید برای دریافت مشاروه و راهنمایی از دکتر عنبرا متخصص لاغری و جراح لاغری کمک بگیرید.

 

 

  انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 147

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما