محل لوگو

آیا دندان کج من به وسیله ارتودنسی صاف می شود یا نه؟


آیا دندان کج من به وسیله ارتودنسی صاف می شود یا نه؟

دندان کج را می توان به وسیله درمان ارتودنسی صاف کرد معایب دیگر دندان ها را هم به وسیله این درمان می توان به طور کامل برطرف کرد از طرفی امروزه درمان های دیگری برای صاف نشان دادن دندان و لبخند زیبا وجود دارد استفاده از روکش های دندان (ونیرها) بر روی دندان کج از جمله این روش ها است.

راه حل و درمان مناسب

یک متخصص ارتودنسی قادر است به سادگی و به وسیله درمان ارتودنسی دندان کج این فرد را صاف و هماهنگ با دندان های دیگر او بکند سپس لبه تراشه دار دندان جلو را با قرار دادن یک ترمیم دندان و یا تنها به وسیله پیرایش آن با یک مته دندانپزشکی صاف کند.

این عمل از نظر ایجاد لبخند زیبا و به عنوان یک مزیت جانبی انجام می شود اختلاف خط لثه که در سراسر دندان های جلو بالا وجود داشت به وسیله درمان ارتودنسی برطرف خواهد شد.

الف) مقایسه بین زمان و انتخاب نوع درمان

درمان ارتودنسی برای صاف کردن دندان کج این نمونه به زمانی بین یک تا دو سال برای تکمیل درمان نیاز دارد.این مدت طولانی برای درمان ارتودنسی به عنوان یک نقطه ضعف نسبت به درمان های دیگر به حساب می آید.

از جمله اصلاح فرم و موقعیت دندان ها به وسیله ارتودنسی نامرئی که در دسترس هستند.

ب) مقایسه هزینه

هزینه ارتودنسی می تواند یک نگرانی محسوب شود اما گرفتن نتایج همیشگی در مقابل هزینه روکش که حداقل هشت دندان را باید شامل شود نشان می دهد که هزینه هر دو درمان تقریبا برابر است بنابراین در مقایسه ای که با دندانپزشکی زیبایی که شامل تاج و ونیر ها می باشند هزینه تنها هزینه حال حاضر نیست ارتودنسی ثابت هزینه کمتری نسبت به سایر هزینه های دیگر دارد

ج) معایب دیگر روکش دندان

اگر شما دندان های خود را به وسیله لمینت زیبا کرده اید حتما می دانید که انجام این کار یعنی برداشتن بخشی از ساختار سالم دندان .

راه حل هایی برای درمان دندان کج

 بهترین روش برای صاف کردن این دندان ها استفاده از یکی از انواع ارتودنسی است در روش دیگر برای درمان این فرد می توان استفاده از روکش دندان یا ونیر را پیشنهاد داد لمینت یک روش شبیه سازی و جایگزینی است.

الف) درمان دندان های بالایی

به وسیله روکش می توان عرض دندان های جلویی را با هم یکسان کرد.

ب ) درمان دندان پایینی

برای ایجاد یک نظم و صاف کردن دندان و گرفتن نتیجه مطلوب حداقل شش دندان در پایین نیاز به درمان دارند نسبت هزینه و نتیجه بدست آمده در ارتباط با انجام این کار سوال برانگیز به نظر می رسد.

ج ) معایب انجام روکش برای دندان کج این شخص از این قرار است

  • دندان های جلو این فرد برای انجام روکش دندان باید باریک تر شود این تنها راه برای بدست آوردن فضای بین دو دندان است.

 

  انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 163

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما