محل لوگو

عفونت دندان چیست و چگونه به وجود می آید؟


عفونت دندان چیست و چگونه به وجود می آید؟

عفونت دندان مشکلی است که افراد بسیاری را مبتلا کرده است دندان های شما متصل به اعصاب هستند اگرچه این درد تنها بر یک ناحیه کوچکی از دهان تاثیر می گذارد اما دندان درد اصلا درد کوچکی نیست حتی در برخی از موارد این درد به قدری زیاد است که می تواند ناتوان کننده نیز باشد.

علت دندان درد شما ممکن است عفونت دندان باشد بر طرف کردن عفونت دندان تنها با کمک گرفتن از دندانپزشک ، رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت کامل از دهان امکان پذیر است.

دلایل عفونت های دندانی کدامند؟

اغلب عفونت های دندانی در نتیجه پوسیدگی دندان هایی که درمان نشده یا دندان ترک خورده ایجاد می شود هنگامی که باکتری ها در مینای دندان نفوذ پیدا می کنند قادرند به بافت پالپ دندان هم وارد شوند در نتیجه عفونتی به نام آبسه به وجود می آید دندان های آسیب دیده اگر درمان نشوند ممکن است دچار عفونت پیچیده تر شوند.

آیا التهاب لثه در ارتودنسی نیز از علائم عفونت است؟

فواید ارتودنسی دندان بسیار است اما در برخی از موارد ما شاهد عوارض درمان ارتودنسی نیز هستیم  از جمله عوارض ارتودنسی جانبی اولیه در درمان ارتودنسی دندان درد و تورم است که می تواند از دو جهت باشد.

بسیاری از مشکلات ارتودنسی از جمله شلوغی دندانها Crowding، دندان های با فاصله Spacing، کراس بایت Cross bite ، اور بایت Overbite و اپن بایت Open bite و غیره را می توان با ارتودنسی نامرئی درمان کرد.

هنگامی که بهترین متخصص ارتودنسی شما در طول قرار ملاقات های منظم ، تسمه ها را تسری می دهد ، تنش را به فک اضافه می کند. سفت کردن تسمه ها به دلیل تنظیمات و هدایت دندان ها به سوی هدف از پیش تعیین شده صورت می گیرد.

این تنظیمات باعث می شود که دندان ها فشار زیادی را بر روی فک و دهان ایجاد کنند در این موقع بدن واکنش خاصی به این فشار و حرکت اجباری دندان ها نشان می دهد و این پاسخ التهاب است التهاب لثه در ارتودنسی و پس از تنظیمات دوره ای کاملا طبیعی بوده و هیچ خطری را برای بیمار در بر ندارد.

با اجتناب از جویدن و خوردن مواد سخت در روز های اولیه ارتودنسی می توان از درد و خونریزی احتمالی لثه جلوگیری کرد زیرا لثه ها در حال حاضر تحریک شده اند.

  انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 201

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما