محل لوگو

علت دندان قروچه و راه حل


علت دندان قروچه و راه حل

دندان قروچه  ممکن است ناشی از جفت شدن نا مناسب دندان ها باشد اگر دندان های فک بالا بیش از حد دندانهای فک پایین را همپوشانی کند این مشکل را یک متخصص ارتودنسی خوب می تواند برطرف کند تعرفه ارتودنسی در هر یک از موارد خاص و انتخاب مورد بسته به تشخیص پزشک از هزینه های متفاوتی برخوردار است. هنوز اطلاع دقیقی مبنی بر عامل شناختن جلوزدگی فک بالا و ارتباط آن با دندان قروچه های شبانه به دست نیامده است.

اما ممکن است با درمان ارتودنسی فک بالا ، دندان قروچه هم درمان شود شما یا فرزند شما می بایست هر شب موقع خواب آنرا به روی دندان ها گذاشته تا از سایش و فشار های ناصحیح شبانه جلوگیری به عمل بیاید ممکن است بیمارانی که نیاز به ارتودنسی ثابت برای هر دو فک دارند باید هزینه بیشتری بپردازند

کج در آمدن دندان یکی از عوامل دندان قروچه

ممکن است عامل دندان قروچه شما دندان کج در آمده باشد در این صورت درمان ارتودنسی می تواند به شما کمک کند که دندان های خود را منظم و تراز کنید عده ای براین باورند که ارتودنسی می تواند عادات مخرب دندان را از بین ببرد و فک درد را درمان کند .

آنان تصور می کنند که با داشتن یک تراز ایدآل از دندان ها ، دندان قروچه هم می تواند اصلاح شود این درست است که با داشتن یک سری دندان ایده آل تمایل کمتری برای مشکلات فک و دندان ها رخ می دهد اما در اغلب موارد دندان قروچه علت های متفاوت دیگری دارد .

برای درمان دندان قروچه اقدام کنید

این مهم است که دندانپزشک خود را از سایش شبانه دندان خود آگاه کنید او می تواند با توجه ویژه به دندان های شما نگاه کند و به نشانه های آسیب مینای دندان بپردازد در بسیاری از مردم دندان قروچه آنقدر خفیف است که به درمان خاصی نیاز ندارد.

پروتز محافظ شبانه

اگر آسیب جزئی باشد یک دندان پزشک می تواند برای شما یک پروتز محافظ شب نیز بسازد و آن را داخل دهانتان کار بگذارد این پروتز شامل اسپلینت های متحرک می باشد اسپلینت های متحرک شب هنگام روی دندان ها قرار می گیرد تا از فشار مخرب روی مینای دندان ها جلو گیری کند با استفاده از این وسیله ساده ارتودنسی متحرک برای محافظت شبانه ی دندان ها شما می توانید از آسیب های بیشتری جلوگیری نمایید .

 

  انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 176

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما