محل لوگو

بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟


بلیچینگ دندان چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در بیشتر مراجعینی که به مطب‌ های دندانپزشکی و ارتودنسی مراجعه می‌کنند، مشاهده می‌شود که رنگ دندان‌ ها یشان غیرطبیعی و اغلب زرد رنگ است. این افراد شکایت می‌کنند که هرچه مسواک می‌زنند، دندان‌هایشان سفید نمی‌شود و زیبایی لبخندشان از بین رفته است.
خبر بد این است که چنین تغییر رنگ‌هایی با درمان‌های خانگی درمان نمی‌شود. و اگر این درمان‌ ها تاثیری هم داشته باشند، صرفا تاثیرات موقتی هستند. درمان قطعی سفید شدن دندان ها تنها توسط متخصصین دندانپزشکی امکان پذیر است.

چرا دندان‌ها تغییر رنگ می‌دهند؟

تجربه نشان داده است که حتی با وجود مسواک زدن، گاهی اوقات رنگ دندان ها، حتی اگر شده به صورت موقتی، تغییر پیدا می‌کند. اما در هر صورت یکی از راه های پیشگیری از بروز هرگونه تغییر رنگ مسواک زدن و رعایت نکات بهداشت دهان و دندان است.

برخی از فاکتورهایی که در تغییر رنگ دندان ها تاثیرگذار هستند و میتوان با بلیچینگ آن ها را برطرف کرد عبارتند از:

خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها

برخی از مواد غذایی و نوشیدنی ها ذاتا موجب تغییر رنگ دندان ها میشوند. قهوه و شراب نمونه های بارز این نوشیدنی ها هستند.

امان از تنباکو و فک و فامیلش

تنباکو و تمام مشتقاتش حاوی دو ماده خطرناک و سمی قطران و نیکوتین هستند که مستقیما می توانند باعث تغییر رنگ دندان ها شوند.

افزایش سن

با گذشت زمان و به صورت کاملا طبیعی مینای دندان تحلیل می‌رود. و کم کم لایه زیرین آن که به عاج مشهور است خودش را نشان میدهد. این لایه تقریبا زرد رنگ است.

بروز آبسه، کیست یا آفت دهان و دندان

به دنبال بروز آسیب ناشی از آبسه ها، کیست ها و آفت های دهان مینای دندان نیز ممکن است آسیب ببیند و لایه زیرینش خود را نشان دهد.

مصرف برخی داروها

برخی از آنتی بیوتیک ها و حتی آنتی هیستامین ها میتوانند موجب تغییر رنگ دندان ها شوند.

یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها بلیچینگ دندان است. هرچند که روش خانگی آن ممکن است در صورت عدم رعایت نکات و توصیه های دندانپزشک خطرناک باشد، اما روش مطبی آن کاملا ایمن و کارساز است.

متاسفانه دوام و ماندگاری زیادی ندارد. و پس از مدتی دوباره مجبور خواهید بود که برای بلیچینگ به مطب دندانپزشک مراجعه کنید. اما واقعا ارزش این را دارد که به صورت مرتب آن را انجام دهید.

 

  انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 104

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما