محل لوگو

بهترین زمان کاشت ایمپلنت، چه وقت باید ایمپلنت دندان بکارم؟


بهترین زمان کاشت ایمپلنت، چه وقت باید ایمپلنت دندان بکارم؟

 

یکی از بهترین راه ها برای پر کردن جای خالی دندانی که کشیده شده یا از بین رفته است کاشت ایمپلنت دندانی است. اغلب افرادی که میخواهند جای خالی دندان خود را با ایمپلنت دندان پر کنند برایشان جای سوال است که دقیقا چه زمانی باید برای عمل اقدام کنند؟ آیا بلافاصله بعد از کشیدن دندان باید عمل انجام داد یا حتی با گذشت چند سال بعد از کشیدن دندان، باز هم امکان کاشت وجود دارد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینیم که بلاخره بهترین زمان کاشت ایمپلنت چه وقتی است و کی باید برای این کار اقدام کرد.

چه فاکتورهایی در تعیین بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان موثر هستند؟

هر پروسه ای در دندانپزشکی نیازمند برخی شرایط خاص است و اینگونه نیست که هر زمان شما بخواهید ایمپلنت بکارید در یک چشم به هم زدن صاحب ایمپلنت شوید. اولین قدم برای داشتن ایمپلنت، بررسی موارد زیر توسط جراح دهان و دندان یا یا متخصص ایمپلنتولوژی است:

  • شیوه کشیده شدن دندان
  • ویژگی های جای خالی دندان
  • بررسی استحکام استخوان فک در جایی که میخواهیم ایمپلنتی بکاریم (سنجش تراکم استخوان)
  • و سلامتی عمومی شما

جراح این بررسی ها را با معاینه فیزیکی و تصاویر اسکن اشعه ایکس و سی تی اسکن دهان و دندان شما انجام میدهد. بعد از بررسی و ارزیابی های اولیه، اگر دندان به درستی کشیده شده باشد، جای خالی آن مشکلی نداشته باشد و اگر سلامتی عمومی شما مناسب باشد جراح میتواند اقدام به کاشت ایمپلنت فوری کند. اما اگر مشکلی در این خصوص وجود داشته باشد، برای مثال اگر لثه عفونت کرده باشد، جراح تا زمان برطرف شدن عفونت دست نگه میدارد. و بعد از فراهم شدن شرایط اقدام به کاشت می‌کند.

دقیقا چه مدت بعد از کشیده شدن دندان باید ایمپلنت کاشت؟

درست از لحظه ای که دندان کشیده شود میتوان ایمپلنت دندانی کاشت. حتی اگر چند ماه و یا بیش از یک سال هم گذشته باشد باز هم میتوان این عمل را انجام داد. اما انجام عمل در هر زمانی کمی متفاوت است و شرایط خاص خودش را می‌طلبد. در ادامه با 4 زمان اصلی کاشت آشنا میشوید . با مطالعه این بخش میتوانید متوجه شوید که بهترین زمان کاشت ایمپلنت دندان چه وقتی است.

 

  انتشار : ۳ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 138

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما