محل لوگو

چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟


چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست جراحی لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود.

  • نوع عمل
  • وزن قبل از عمل یا BMI
  • صلاحیت جراح
  • میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل
  • نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

البته مهمترین فاکتورهایی که میتوانند باعث عدم موفیت نتایج شوند قطعا دو فاکتور پایبندی به رژیم غذایی و برنامه ورزشی هستند. این فاکتورها مستقیما به بیمار بستگی دارند. اگر بیمار توجهی به رژیم غذایی نداشته باشد و و علاوه بر پرخوری بعد از عمل اسلیو ، غذاهای ممنوعه را مصرف کند نتایج قطعا شکست میخورد و وزن دوباره بر خواهد گشت.

برای اصلاح یا جلوگیری از شکست جراحی لاغری چه باید کرد؟

اولین قدم برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری باید قبل از جراحی انجام شود. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد مانند بای پس معده، جراحی ساسی بای پس، اسلیو معده با یا بدون سوییچ عثنی عشری که ممکن است تمامی آنها برای یک بیمار مناسب نباشند. بسیاری از بیماران در انتخاب بین اسلیو معده و بای پس معده دچار مشکل می شوند؛ به همین دلیل مشورت با یک جراح لاغری خوب در انتخاب یکی از روش های فوق، اولین اقدام برای جلوگیری از شکست جراحی لاغری است.

با این حال، با نمود عوارض جراحی لاغری، بیمار ممکن است نیاز به جراحی دوباره داشته باشد. از آنجایی که عدم موفقیت در کاهش وزن پس از جراحی لاغری نگران کننده است، می توان از جراحی اصلاحی برای بهبود محدودیت یا عدم جذب مواد غذایی استفاده کرد.

جراحی اصلاحی اسلیو معده

در سال های ابتدایی جراحی لاغری، اسلیو معده مرحله ی اول سوییچ عثنی عشری انجام می گرفت که در آن بخشی از روده برداشته می شد. از آنجایی که بیماران توانستند میزان وزن قابل توجهی را با اسلیو معده کم کنند، کم کم این روش به تنهایی به نوعی عمل لاغری تبدیل شد.

با این حال اگر بیماران پس از اسلیو معده نیز نتوانند کاهش وزن دلخواه خود را داشته باشند، می توان به عنوان جراحی اصلاحی از سوییچ عثنی عشری استفاده کرد. ممکن است برخی از بیماران ترجیح دهند که اسلیو معده را به جراحی بای پس معده تغییر دهند.

 

  انتشار : ۸ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 103

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما