محل لوگو

ارتودنسی پیشگیری چیست؟


ارتودنسی پیشگیری چیست؟

متخصصان ارتودنسی پیشگیرانه معتقدند شناسایی و رهگیری مشکلات دندان در کودکان در زمانی که کودک هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است می تواند از درمان های پر هزینه و تهاجمی تر آینده جلوگیری کند مشکلات خاص ممکن است در طول معاینات منظم در مطب آشکار شوند. یک ارتودنتیست آموزش دیده مشکلات ظریف رشد فک و دندان در حال ظهور را به خوبی شناسایی کرده و تشخیص می دهد. زمانی که پس از بررسی دقیق از دندان های فرزند شما شاخص های روشن مداخله زود هنگام ارتودنسی ضرورت پیدا کرد یک دکتر متخصص  ارتودنسی کودکان به راحتی می تواند مشکل خاص فرزند شما را حل کند.

 مزیت این تشخیص زود هنگام این است که برخی از مشکلات ممکن است راحت تر اصلاح شوند انتظار تا زمانی که تمام دندان های دائمی دربیاید و رشد فک وصورت کامل شود ممکن است اصلاح برخی از مشکلات را سخت تر کند

مشکلاتی که می توان در سنین پائین از آن پیشگیری کرد

  • تراکم یا فضای بیش از حد بین دندان ها
  • دندان های جلو زده
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان از دست رفته
  • اختلالات فک
  • دندان بیرون زده

از چه نوع پیشگیری برای ارتودنسی کودک من استفاده می شود؟

پاسخ به این سوال بسته به شرایط متفاوت است فواید ارتودنسی کودکان بسیار است.

اگر دندان های شیری فرزند شما در اثر بیماری های دهان و دندان، سانحه، عدم رعایت بهداشت مناسب و یا نیاز به مداخله زودتر از موعد بیافتد ، در این صورت متخصص ارتودنسی از فضا نگهدارنده استفاده می کند.

فضا نگهدارنده ارتودنسی ثابت باعث می شود که جای خالی دندان افتاده حفظ شود و دندان های کناری به سمت فضای خالی دندان افتاده حرکت نکنند به این ترتیب دندان های دائمی پس از رویش، نامرتب و به هم فشرده نمی شوند و درمان ارتودنسی در آینده در مدت زمان کوتاه تری انجام خواهد شد.

اگر کودک شما مکنده انگشت خود است، از یک دستگاه برای قرار دادن در دهان کودکتان استفاده می کنیم.

این دستگاه مکیدن انگشت را برای کودکتان دشوار می کند و به این ترتیب به وسیله ادامه ندادن این عادت غلط مشکل جدی اوربایت نیز به وجود نمی آید.

  انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 149

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما