محل لوگو

رابطه ی میان کم خوابی و چاقی در کودکان


رابطه ی میان کم خوابی و چاقی در کودکان

علاقه ی شدید کودکان به تلویزیون، گوشی همراه، بازی های کامپیوتری و خوردن خوراکی های ناسالم حین استفاده از این وسایل باعث می شود که والدین شان هرشب آنها را با جر و بحث به اتاق خواب ببرند و مجبور به خوابیدن کنند.

تحقیقات نشان می دهند که کم خوابی بر وزن کودکان هم اثر دارد و کودکانی که کمتر از ۱۰ ساعت می خوابند، دچار چاقی می شوند 

میزان خواب رده های سنی مختلف، با هم متفاوت است. و بطور میانگین میزان ساعات مورد نیاز خواب برای هر کسی بر اساس موارد زیر است:

  • بزرگسالان مسن ۶۵ سال و بالاتر از آن (۶۵+): ۷-۸ ساعت
  • بزرگسالان (۱۸-۶۴ سال): ۷-۹ ساعت
  • نوجوانان (۱۴ تا ۱۷ سال): ۸-۱۰ ساعت
  • کودکان مدرسه (۶ تا ۱۳ سال): ۹-۱۱ ساعت
  • پیش دبستانی ها (۳-۵ سال): ۱۰-۱۳ ساعت
  • کودکان نوپا (۱-۲ سال): ۱۱-۱۴ ساعت
  • نوزادان (۴ تا ۱۱ ماه): ۱۲-۱۵ ساعت
  • نوزادان (۰ تا ۳ ماه): ۱۴ تا ۱۷ ساعت

کودکانی که کمتر می خوابند، نسبت به کودکانی که خواب کافی دارند، چاق ترند و اضافه وزن بیشتری دارند کم خوابی باعث برهم خوردن سوخت و ساز و سیستم غدد درون ریز بدن کودکان، درست در سنین رشد آنها می شود.

تشخیص چاقی در کودکان

یک روش مطمئن برای گفتن اینکه آیا فرزند شما در واقع دارای اضافه وزن یا چاقی است، با محاسبه شاخص توده بدن (BMI) فرد است. در کودکان و نوجوانان شاخص توده بدنی مناسب بستگی به سن و جنسیت آنها دارد و طبیعی است که در سنین مختلف، کودکان شاخص توده بدنی متفاوتی داشته باشند زمانی که وزن کودک بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم باشد، کاهش وزن از طریق ورزش و رژیم غذایی می‌تواند کار مأیوس‌کننده‌ای تلقی شود. در چنین موردی، جراحی چاقی تنها گزینه مؤثر است که بسیاری از والدین به آن می‌اندیشند

با این همه باید دید که آیا فرزند شما کاندید خوبی برای جراحی لاغری هست یا خیر. برای پاسخ به این سوال باید از بهترین جراح لاغری وقت مشاوره دریافت کنید. جراح لاغری پس از معاینه می تواند نتیجه بگیرد که کدام روش جراحی لاغری عبارتند از: عمل جراحی اسلیو معده (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری) عمل بای پس معده (خودش شامل چند روش دیگر است) بای پس روده باندینگ معده و … برای وی مناسب است.

 

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 74

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما