محل لوگو

درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال چگونه است ؟


درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال چگونه است ؟

تفاوت زیادی بین درمان ارتودنسی و درمان ارتودنسی کاربردی وجود دارد درمان ارتودنسی فقط صاف کردن دندان است در حالی که درمان ارتودنسی کاربردی تغییر شکل دادن و جابجا کردن فک بالا و فک پایین با هماهنگی دندان ها است. ارتودنسی کاربردی مثل  ارتودنسی فانکشنال به وسیله استفاده از دستگاه های متحرک (دستگاههای فانکشنال ) باعث تحریک رشد در فک بالا و فک پایین می شوند.

درمانهای ارتودنسی کاربردی قبل از بلوغ بهترین نتیجه را در بر دارد ارتودنسی فانکشنال معمولا برای بیمارانی استفاده می شود که فک بالای جلو آمده و فک پایین عقب رفته داشته باشند و درمان را قبل از سنین بلوغ آغاز کنند درمان بدین صورت است که بیمار توسط یک برنامه ی زمانی که توسط ارتودنتیست به او داده می شود از این پلاک ها استفاده می کند.

تا نیرویی در جهت مناسب به دندان ها و فک وارد شود و دندان ها و بعضا استخوان و فک نیز به مرور زمان جابجا شده و در محل مناسب خود قرار بگیرند.

درمان به وسیله ی ارتودنسی فانکشنال همیشه موفقیت آمیز است؟

متاسفانه ،پیش بینی کردن اینکه کدام بیمار به درمان پاسخ می دهد بسیار مشکل است تصور می شود که ابزارهای فانکشنال در طول رشد نوجوانان یا قبل از آن موفق ترین روش بوده است. این اتفاق معمولا برای پسرها در سنین 11 تا 14 سال و برای دخترها در سنین 10 تا 13 سال رخ می دهد.

با این حال انتخاب زمان درمان به تشخیص متخصص ارتودنسی بستگی داشته و در شرایط مختلف متفاوت است .

اگر درمان موفقیت آمیز نباشد چطور می توان مشکل را برطرف کرد؟

اگر درمان ناهنجاری کلاس 2 (برجستگی دندان های بالایی) با شکست روبرو شود،انتخاب های دیگری نیز وجود دارد که عبارتند از :

نشانه های این روش ها متنوع و بر اساس نوع مشکل می باشد.

در موارد خاص ممکن است توصیه شود بیمار مشکل باقی مانده را قبول کند تا درمان بعدی (اگر نیاز بود) انجام شود جراحی فک به طور کلی باید تا 17 سالگی به تعویق بیفتد.

درمان به وسیله ارتودنسی فانکشنال چقدر طول می کشد؟

مدت زمان درمان به شدت مشکل بستگی دارد. از این رو متناسب با آن متغیر است با این وجود بیشتر کاری که به وسیله ی پلاک های فانکشنال انجام می شود معمولا در مدت 9 تا 12 ماه تکمیل می شود پس از آن ممکن است توصیه شود که فقط یک دوره ی شبانه درمان ادامه پیدا کند بعد از درمان اولیه ممکن است بلافاصله فاز دوم درمان به وسیله ارتودنسی ثابت پیشنهاد شود.

 

  انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 165

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما