محل لوگو

عوارض جراحی فک چیست ؟


عوارض جراحی فک چیست ؟

در حالت کلی ،جراحی فک وقتی توسط یک جراح با تجربه و آموزش دیده در محلی مطمئن و با امکانات لازم انجام شود بی خطر و مطمئن خواهد بود بعضی از مشکلات و عوارض جراحی فک با جزئیات در ادامه مطلب توضیح داده شده است.

خونریزی

از آنجایی که جراحی فک که به منظور اصلاح ناهنجاری های فکی انجام می شود یک جراحی انتخابی است ،تیم جراحی باید نهایت تلاش خود را به کار ببندد تا خونریزی را کنترل کرده و نیاز به تزریق خون را کاهش دهد خونریزی جزئی پس جراحی فک طبیعی است.شما ممکن است یک تا دو هفته پس از جراحی فک بالا خون دماغ شوید.

اشخاصی که جراحی فک را انتخاب می کنند باید چند ماه قبل به یک بهترین متخصص ارتودنسی مراجعه کرده و دندان های خود را ارتودنسی کنند تا نتیجه ی بهتری از جراحی خود بگیرند.

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که به اصلاح مشکلات دندان و ناهنجاری فک می پردازد. ارتودنسی دارای انواع مختلفی همچون ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی فانکشنال می باشد.

عفونت

یکی از عوارض جراحی فک عفونت است در همه ی جراحی ها احتمال عفونت وجود دارد به همین دلیل هم در حین جراحی و هم پس از جراحی به شما آنتی بیوتیک داده می شود.

بی حس شدن

بی حسی نیز یکی دیگر از عوارض جراحی فک است پس از جراحی فک در نواحی اطراف فک دچار بی حسی خواهید شد اگر فک بالا عمل شده باشد ، بالای دندان ها بی حس خواهد شد اگر فک پایین عمل شده باشد لب پایین و چانه بی حس خواهد شد.

گرفتگی بینی

یکی دیگر از عوارض جراحی فک است گرفتگی بینی می تواند ناشی از لوله هایی باشد که در داخل سوراخ های بینی در هنگام جراحی جاگذاری شده است یا اینکه پس از جراحی فک بالا اتفاق بیفتد وقتی که بینی دچار احتقان می شود می توان به وسیله اسپری های پاک کننده ی مخصوص بینی این مشکل را برطرف کرد

آیا کاهش وزن یکی از عوارض جراحی فک است؟

اوایل دوره ی پس از جراحی ،کاهش وزن تا 2.5 کیلو پیش بینی می شود.

در بیشتر موارد کاهش وزن به دلیل کاهش اشتها می باشد که به پوشیدن الاستیک ها مربوط می شود.

پس از هفته ی اول اشتهای شما باید به اندازه ی کافی بهبود یابد که بتواند وزن از دست رفته ی شما را جبران کند.

سفتی فک و صدای مفاصل فک

پس از جراحی ارتوگناتیک، مفاصل فک به مدت چند ماه سفت خواهد بود. بهترین تمرین برای غلبه بر سفتی مفاصل ،فعالیت های عادی فک مانند جویدن است گاهی اوقات ممکن است صدای ساییده شدن یا کلیک کردن در مفاصل هنگام شروع حرکت فک اتفاق بیفتد.

این صداها ممکن است دائمی باشد اما کاربرد فک را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

 

  انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 188

برچسب های مهم

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما