محل لوگو

جراحی لاپاراسکوپی چیست؟


جراحی لاپاراسکوپی نوعی از جراحی است که طی آن، یک لوله ی نازک و چراغ دار درون یک برش در شکم یا لگن زنان قرار داده می شود تا بتوان اندام های شکمی را مشاهده کرد. لاپاراسکوپی برای یافتن مشکلاتی همچون کیست، چسبندگی، عفونت و فیبروئیدها (توده ها)ی رحمی، جراحی چاقی و … مورد استفاده قرار می گیرد. قسمتی از بافت آن ناحیه به عنوان نمونه برای بیوپسی (بافت برداری) به وسیله ی لوله یا لاپاراسکوپ برداشته می شود.

درمان چاقی مفرط با جراحی لاپاراسکوپی

جراحی چاقی با لاپاراسکوپی، معمولا برای افرادی توصیه می شود که اضافه وزن شدید داشته باشند. در جراحی لاپاراسکوپی از یک تلسکوپ مخصوص (لاپاراسکوپ) استفاده می شود که به وسیله ی آن می توان معده را از طریق یک برش کوچک در شکم مشاهده کرد.

چاقی مفرط چیست؟

یکی از دقیق ترین معیار ها برای سنجش چاقی، استفاده از اندازه گیری BMI است.

چاقی مفرط یعنی وزن یک فرد حداقل ۱۰۰ پوند یا ۴۵.۵ کیلوگرم از وزن ایده آل خود بیشتر باشد این مشکل با بیماری های خطرناکی مثل فشار خون، دیابت، بیمارهای عروقی و … مرتبط است.

در واقع BMI مرجعی برای نشان دادن حجم بدن است که بدین صورت محاسبه می شود:

BMI کمتر از ۱۸٫۵ = کمبود وزن
BMI بین ۱۸٫۵ تا ۲۴٫۹ = طبیعی
BMI بین ۲۵ تا ۲۹٫۹ = اضافه وزن
BMI برابر ۳۰ و بیشتر = چاق

 

روش های درمان چاقی مفرط

1- درمان با دارو

2- درمان به وسیله جراحی

در سال ۱۹۹۱، موسسه ی ملی بهداشت اعلام کرد که برای درمان چاقی مفرط هیچ کدام از روش های غیر جراحی در دراز مدت کارآمد نیست بجز در موارد خیلی نادر. علاوه بر این همه افرادی که با روش های غیر جراحی اقدام به درمان چاقی مفرط کرده اند، در طول مدت ۵ دوباره وزن از دست داده ی خود را سال به دست آورده اند.

 

اسلیو معده به روش لاپاراسکوپی

عمل اسلیو به روش جراحی لاپاراسکوپی، تحت بیهوشی عمومی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود چنانچه فرد جراحی اسلیو به روش لاپاراسکوپی را انجام دهد اما بعد از ماه ها تغییر چندانی در وزن وی ایجاد نشود، سوئیچ دوازدهه به عنوان فاز دوم جراحی انجام می شود. در طول سوئیچ دوازدهه، روده ی کوچک که بطور طبیعی به معده وصل است به دو قسمت تقسیم می شود تا یک راه فرعی به وجود آید. در حالت طبیعی، غذای مصرفی از معده ی اسلیو شده به بخش ابتدایی روده ی کوچک می رود؛ اما بعد از سوئیچ، غذا به قسمت پایینی روده ی کوچک تغییر مسیر می دهد.

 

  انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 95

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما